SPOR MÜDÜRLÜĞÜ


SPOR KURSLARI

Üniversitemizde, Spor Toplulukları ve ODTÜ Spor Kulübü tarafından düzenlenen, deneyimli antrenörler eşliğinde ilgi duyduğunuz spor branşında eğitim alabileceğiniz çeşitli kurslar düzenlenmektedir; kurslarımız bir dönemlik olup (yaklaşık 4 ay süreli) kayıtlar her dönemin başında yapılmaktadır. Her dönem ortalama 3000 kişiye hizmet verdiğimiz kurslarımıza tüm öğrencilerimiz, personel ve personel yakınları katılabilmektedir.


Nasıl Katılırım?

Her dönem başında kayıtları alınan spor kurslarımız için web sitemizdeki ve panolardaki ilanları takip ederek ve/veya Spor Müdürlüğü Kurslar Koordinatörlüğü ile iletişime geçerek kayıt tarihlerini ve katılım şartlarını öğrenebilir, kurslarımıza katılabilirsiniz.


Performansa ve Öğrenmeye Yönelik Yapılan Spor Kurslarımız:

  • Aikido
  • Boks
  • Briç
  • Capoeira
  • Eskrim
  • Eşli danslar
  • Karate-Do
  • Okçuluk
  • Satranç
  • Squash (özel ders)
  • Taekwon-Do
  • Yüzme (grup kursları / özel dersler)

Sağlığı Güçlendirmeye Yönelik Spor Kurslarımız:

  • Pilates
  • Yoga
  • Sağlık İçin Spor (SİS) programları
    • Step
    • Aerobic
    • Zumba
    • Tempo
    • Free-style combat
    • Fizyogym
    • Total body
    • Body fit
    • Latin aerobics

SİS Programı Seans Açıklamaları


Tempo (Free-Style Tempo)

Birkaç dans türünün (latin – hip hop – club – crump – break dance) aerobik egzersizleri ile birleştirilmesiyle oluşturulmuş bir kardiyovasküler egzersiz programıdır. Değişik koreografiler ve eğlenceli müzikler eşliğinde daha önce yapmadığınız ya da yaparsam olmaz dediğiniz dans stillerini bu programda yapmaya başlayabilirsiniz. Vücut çalıştırmayı partiye dönüştürerek kalori yakmak ve kasları esnetmek hem çok kolay hem de çok eğlenceli. Zinde ve sağlıklı bir vücuda ulaşmanın güzel ve eğlenceli yolu.


Fizyogym

Özellikle boyun, sırt ve bel kaslarını güçlendiren ve bu kasların esnetilmesine yardımcı olan, kardiyovasküler olarak düşük düzeyli bir egzersiz programıdır. Kalp damar sistemini zorlamadan vücudumuz için önemli olan kasların güçlendirilmesi, güçlü ve sağlıklı bir omurgaya sahip olmanıza ve vücut farkındalığınızın artmasına yardımcı olan bir egzersizdir.


Free-Style Combat

Programdaki kardiyovasküler özelliği en yüksek egzersizdir. Tekme ve yumrukları aerobik adımları ile birleştirilerek yapılan, kondisyonun geliştiği koreografi içerikli eğlenceli bir derstir. Bu dersle beraber hem kondisyonunuzu artırıp fiziksel uygunluk düzeyinizi yükseltirken hem de fazla kilolarınızdan eğlenceli koreografiler sayesinde kurtulabileceksiniz. Bu programın yüksek kardiyovasküler özellik içermesi nedeniyle herhangi bir sağlık problemi olmayan kullanıcıların katılmasını öneriyoruz.


High-Low Aerobics

Düşük ve Yüksek düzeyde adımlarla yapılan, çeşitli dans adımları ile aerobik adımlarını birleştirerek koreografi uygulanarak oluşturulan bir derstir. Dersi takip eden yer egzersizleri ve esnetmelerle son bulur. Orta düzeyde kardiyovasküler bir egzersizdir.


H.A.T. (Hip-Abdomen-Thigh)

Aerobik ısınmanın ardından karın, kalça ve bacak bölgenizdeki yağların yakılmasını ve bu bölgelerin sıkılaşıp güçlenmesini sağlayan hareketlerden oluşan bir egzersizdir. Vücudu şekillendirmeye yönelik ders, bedensel stresinizi azaltacak esnetme hareketleri ile sonlandırılır.


Total Body

Yaklaşık 5-10 dakikalık kısa bir ısınmadan sonra, dumbellar kullanılarak vücudun üst kısımlarının çalıştırıldığı, daha sonra karın, kalça, basen bel bölgelerini kapsayan yer hareketleriyle devam eden, sıkılaşmaya ve yağ yakmaya yönelik bir derstir. Vücuttaki tüm kas gruplarının kombine şekilde çalıştırıldığı bu derste, sıkı kuvvet egzersizleriyle yüksek efor sarf edecek ve fit bir görünüme sahip olacaksınız.


Basic Step

İlk defa step yapanlar için, step dersinin başlangıç adımları bir koreografi eşliğinde gösterilerek yapılan başlangıç ve ilerleyen zamanlarda orta düzey zorlukta kardiyovasküler eğlenceli bir derstir.


Power Step

5-10 dakikalık ısınmanın ardından, step tahtası eşliğinde hızlı adımlardan oluşan oldukça ritmik ders sıkılaşmaya yardımcı minder hareketleri ve dumbell çalışmaları ile sona erer. Eğlenerek yağ yakmayı hedefleyenler için idealdir.


Aero Power

Aerobik adımları ve çeşitli dans adımlarını birleştirerek başlangıçta orta ve ilerleyen zamanlarda yükselen kardiyovasküler koreografiler uygulanarak hem fiziksel uygunluk düzeyinizi yükseltirken hem de yağ yakmayı hızlandıran ritmik ve eğlenceli bir egzersizdir.


Aero-Stretching

Yaklaşık 10-15 dakikalık aerobik adımları eşliğinde uygulanan ısınmadan sonra vücudunuzun esnemesi için gerçekleştirilen hareketler döngüsünden oluşan bir egzersizdir. Sağlıklı ve sıkı bir vücuda sahip olmada esnekliğin önemli bir etken olduğu hatırlatan bir egzersizdir.


Latin Aerobics

Temel olarak latin adımlardan (mambo, ça ça, salsa, rumba ve samba) ve bunun yanı sıra jazz dance ve hip hop adımlarını da içeren kardiyovasküler seviyesi orta ve üzeri bir egzersiz türüdür. Dolaşım sisteminiz ve kardiyovasküler dayanıklılığınızın içinizi kıpırdatıp coşturan latin müzikleri ve aerobik adımlarından oluşan koreografileriyle, enerjik, fazla yorucu olmayan, form tutmanızı sağlarken aynı zamanda da vücudunuzdaki fazla yağ oranından da eğlenceli bir şekilde kurtulmanıza yardımcı olan oldukça eğlenceli bir salon sporudur.


Zumba

Farklı türde kıpır kıpır müzikler eşliğinde yapılan, takip edilmesi kolay dans adımları kullanılarak yapılan bir Fitness-Aerobics egzersizidir. Kalorileri yakarken, bir yandan kaslarınızı çalıştıracaksınız ve bir yandan da vücudunuzu esneteceksiniz.


Extreme Workout

45 dk süresi olan tamamen vücut ağırlığı ile yapılan yorucu bir o kadar da zevkli bir egzersiz çeşididir. Fitness ile ilgili olarak kullanılan aletleri ve materyalleri kullanmadan tamamen vücut ağırlığınızı kullanarak yaptığınız ve hemen hemen bütün kas guruplarını çalıştırdığınız, vücudunuzun limitlerini zorladığınız ve bunu yaparken yağ yakımı ve bölgesel çalışma yaptığınız bir antrenman çeşididir. (Herhangi bir sağlık probleminizin olmaması programa katılım için öncelikli şarttır.)


Body Fit

Temel aerobik hareketleri ile yapılan bir ısınmanın ardından dumbell kullanılarak yapılan, denge hareketleri de içeren,  kol, göğüs, sırt, omuz, kalça, karın ve bacak kas gruplarının dengeli olarak çalıştırıldığı, kuvvetlendirilip şekillendirildiği bir programdır.